Master Data Management (MDM) in de Praktijk
Hoe beheert u klanten-, leveranciers- en produktgegevens over diverse ongelijksoortige applicaties ?
27 June 2007 (14-21)
Locatie:
Sofitel Diegem (Diegem near Brussels (Belgium))
Gepresenteerd
in het Nederlands
Prijs:
420 EUR (excl. 21% BTW)
This event is history,
please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email
Check out our related in-house workshops:
Leerdoelen
Waarom dit seminar ?
Master data zoals klantgegevens, productdata en leveranciersgegevens zijn de belangrijkste data in een bedrijf.
Jane Griffen, columniste bij DM Review definieert master data op de volgende manier:
"Master data is the information required to create and maintain an enterprise-wide "system of record"
for your core business entities, in order to capture business transactions and measure results for these entities.
Obviously, this master data spans all organizational business functions."
Master data wordt dus gebruikt door meerdere bedrijfsprocessen, die echter verspreid zitten over
vele verschillende ongelijksoortige systemen zoals ERP (Enterprise Resource Planning),
CRM (Customer Relationship Management) of SRM (Supplier Relationship Management)-systemen,
data warehouses en/of business intelligence-systemen, legacy en mainframe-systemen, spreadsheets,
desktop documenten (Word, PDF, ...) en allerlei databases, ...
Het concept "master data management" (MDM) wint steeds meer aan belangstelling. Daarom vonden we het nuttig
hierover een seminar te organiseren, dat een combinatie is van een produktonafhankelijke bespreking van dit onderwerp,
een overzicht van wat 3 belangrijke leveranciers te bieden hebben, en een aantal gebruikerservaringen.
Welke vragen worden op dit seminar beantwoord ?
- Wat is Master Data ? Wat is het niet ?
- Waarom is het beheer van Master Data zo belangrijk ? Wanneer weet u dat u Master Data Management nodig hebt ?
- Wat zijn de doelstellingen en de voordelen van MDM ?
- Hoe bouwt u een business case voor MDM ?
- Wie zijn de belangrijkste leveranciers en welke oplossingen bieden zij aan ?
- Welke selectiecriteria moet een organisatie hanteren bij de keuze van een MDM oplossing ?
- Hoe leidt u binnen uw organisatie een dergelijk project in goede banen ?
- Wat zijn de mogelijke problemen in een MDM project ?
Voor wie is dit seminar bestemd ?
Dit seminar is bedoeld voor:
- Iedereen die bezig is met de implementatie van MDM of dit overweegt
- Verantwoordelijken voor ERP of CRM projecten
- Verantwoordelijken voor reporting, datawarehousing, business intelligence, ... projecten
- Verantwoordelijken voor applicatie-integratie, B2B, SOA, ... projecten
- Verantwoordelijken voor data governance, compliance, risk management, ... projecten
Volledig Programma
13.30u - 14.00u
Registratie en ontvangst van de deelnemers met koffie/thee
14.00u-15.30u
Inleiding tot Master Data Management (MDM)
(Jan Henderyckx, Brainware)
- Wat zijn de informatie uitdagingen voor een bedrijf?
- Wat is MDM, wat is Master Data, wat is het niet, wat is "system of record" ?
- Onderdelen van een MDM oplossing
- Welke integratie-technologieën bestaan er vandaag en hoe past MDM daar in ?
- Het concept ES2B: Enterprise Server/Sewer Bus
- Waar bevindt zich MDM in het ERP, BI en SOA verhaal, en wat zijn de links met data quality, data governance, repositories, ... ?
- Wie zijn de belangrijkste spelers op de markt ?
15.30u-16.00u
Koffie en Informatiemarkt
16.00u-17.00u
Wat biedt SAP op het vlak van MDM ?
(Wim Lagae, Client Solution Expert SAP NetWeaver Technology, SAP Belgium)
- Specifieke visie op MDM die SAP onderscheidt van andere marktspelers
- Strategie en Positionering
- Overzicht van het produktaanbod
- Praktijkervaring: Tijdens de presentatie zullen een aantal klantencases worden toegelicht
- Business case voor deze MDM projecten
- Architectuur van de gekozen oplossing
- Welke resultaten werden bereikt ?
- Lessen uit de praktijk: do's en dont's
17.00u-18.00u
Wat biedt IBM op het vlak van MDM ?
(André De Locht, Information On Demand Solution Sales Manager, IBM Belgium)
- Specifieke visie op MDM die IBM onderscheidt van andere marktspelers
- Strategie en Positionering
- Overzicht van het produktaanbod
- Praktijkervaring: Tijdens de presentatie zullen een aantal klantencases worden toegelicht
- Business case voor deze MDM projecten
- Architectuur van de gekozen oplossing
- Welke resultaten werden bereikt ?
- Lessen uit de praktijk: do's en dont's
19.15u-20.15u
Wat biedt Oracle op het vlak van MDM ?
(Erik Horsting, Principal Sales Consultant, Oracle Nederland)
- Specifieke visie op MDM die Oracle onderscheidt van andere marktspelers
- Strategie en Positionering
- Overzicht van het produktaanbod
- Praktijkervaring: Tijdens de presentatie zullen een aantal klantencases worden toegelicht, waaronder Turkcell
- Business case voor deze MDM projecten
- Architectuur van de gekozen oplossing
- Welke resultaten werden bereikt ?
- Lessen uit de praktijk: do's en dont's
20.15u-20.45u
Lessen uit de Praktijk
(Jan Henderyckx, Brainware)
- Wat zijn mogelijke business cases voor MDM
- Kosten en baten
- Project management
- Typische problemen bij dergelijke projecten (de "top 10 pitfalls")
- De toekomst van MDM
20.45u-21.00u
Conclusies en afsluiting van de dag
Sprekers
Jan Henderyckx is onafhankelijk consultant, spreker en auteur. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring met relationele databases en informatie-architectuur. Hij gaf hierover presentaties op diverse internationale conferenties en user-groups meetings wereldwijd. Naast auteur en spreker staat Jan ook dagelijks in de praktijk als consultant, waardoor zijn presentaties gebaseerd zijn op zijn eigen ervaringen.
Zijn expertisedomeinen zijn o.a. informatie architectuur, master data management, connectiviteit en informatie-integratie, heterogeneous replicatie, applicatie-ontwerp, performantie, en applicatie en system tuning.
Wim Lagae is Client Solution Expert SAP NetWeaver Technology at SAP Belgium.
André De Locht is driving IBM’s Master Data and Information Integration Solutions sales in BeLux with responsibility for clients in the Telecom & Utilities sector, Industrial clients and clients in the Distribution sector.
IBM’s Master Data solutions are successfully deployed in Retail, Consumer Packaged Goods, consumer Electronics, Banking, Insurance and Telecommunications.
Mr. De Locht brings over 20 years of experience in enterprise software sales to his current role. Previously Mr. De Locht was the Country Manager of Informix Software, which was acquired by IBM in April of 2001.
Mr. De Locht began his career as a Unix Software sales representative. Throughout his career he has held business development and senior management positions at Ingres, Computer Associates, Informix, Intrasoft International and Ardatis. Mr. De Locht is an active board advisor to CIOnet.com.
Erik Horsting is Principal Sales Consultant bij Oracle Nederland.
Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !