Chatbots en AI Assistants

Chatbots en AI Assistants


Wat is momenteel mogelijk met AI assistants, conversational interfaces en software robots ?

13 December 2018 (14-18.30u)
Locatie: Parker Hotel (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands door Deevid De Meyer, Sam Hendrickx, Jonas Haerens (Doccle), ...
Prijs: 480 EUR (excl. 21% BTW)
Registreer NU »

This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email

Check out these related open workshops:

Check out our related in-house workshops:

 Leerdoelen

Wat leert u tijdens dit seminar ?

Dit interactief namiddagseminar geeft een antwoord op deze en vele andere vragen:

  • Wat zijn AI, NLP, chatbots, RPA, voice assistants, ... ?
  • Hoe kan uw HR, sales, marketing en IT afdeling conversationele interfaces en bots gebruiken ?
  • Met welke tools bouw je AI oplossingen ?
  • Hoe bouw je een chatbot ?
  • Wat is RPA, wie zijn de belangrijkste spelers en wat kan uw bedrijf hiermee doen ?
  • Welke AI technologie bieden Microsoft, IBM, Facebook, Google, Amazon, Oswald, ... ?
  • Wat doet een snelgroeiend bedrijf zoals Doccle met chatbots ?
  • Welke stakeholders moet u bij dergelijke projecten betrekken ?

Iedereen die geinteresseerd is in het automatiseren van computer-human interactie (customer service, retail, e-commerce, search engines, ...) zal voordeel halen uit dit leveranciersonafhankelijk overzicht van wat AI assistants, chatbots en RPA bots zijn, wat uw bedrijf er mee kan doen, en hoe u ze bouwt.

Waarom organiseren we dit seminar over AI, bots, chatbots en conversationele interfaces ?

Chatbots en conversationele interfaces/agents zijn autonome programma's die ontworpen zijn om zich te gedragen als een menselijke interface die bepaalde akties onderneemt. Chatbots luisteren naar text of voice input, die via populaire, wijd-verspreide messaging platformen (Facebook Messenger, Whatsapp, Slack, Skype, WeChat, ...) door een natural language programming (NLP) interface worden geïnterpreteerd door de cognitieve AI platformen van bv. Amazon (Alexa), Google (Cloud Platform), IBM (Watson Assistant), Microsoft (Bot Framework en LUIS), ...

Chatbots en AI assistanten zullen steeds belangrijker worden in klantgerichte apps en websites. Of, om het met de woorden van Satya Nadella te zeggen: Chatbots will fundamentally revolutionize how computing is experienced by everybody" (July 2016). Chatbots worden dus enorm bepalend voor de human-computer interface.

Tijdens dit seminar leggen we uit:

Chatbots zijn immers 24/7 beschikbaar, werken complementair aan jullie medewerkers, en zijn toegankelijk via standaard messaging services zoals Facebook Messenger, Slack of WhatsApp, die reeds op uw smartphone geïnstalleerd zijn. Ze kunnen heel snel en (na authenticatie) persoonlijk antwoorden op routine-vragen en verzoeken van veel klanten tegelijk, waardoor ze een ideale tool zijn voor het stroomlijnen van customer service.

Bovendien bekijken we tijdens dit seminar welke rol AI assistants en RPA kunnen spelen. Voor wie het nog niet weet: RPA stelt bedrijven in staat om digitaal te transformeren zonder grote aanpassingen aan hun legacy back-end systemen, silo's en mainframes. RPA software kan immers inloggen op die legacy systemen, keyboard- en muis-input simuleren, de informatie lezen van schermen, combineren en transformeren, en deze vliegensvlug invoeren in andere systemen. Software-robots nemen daardoor eenvoudig, handmatig, tijdrovend, repetitief en routinematig werk uit handen van uw medewerkers: "RPA tools take the robot out of the human". @itworks ziet een rooskleurige toepassing voor RPA, dat ook als glue/dirigent/orchestrator zal gebruikt worden om bots, assistants en cloud-based platformen aan te sturen.

Software robots en AI assistants kunnen uw operational efficiency enorm verhogen: ze werken immers goedkoper, sneller, foutlozer, en ze zijn nooit ziek of in staking. Dit seminar legt uit hoe u deze veelbelovende technologie praktisch en concreet inzet.

TWOFORONE: breng gratis een collega mee naar dit interactief namiddagseminar. Zo kan u reeds tijdens het event bespreken hoe u AI, bots, RPA en NLP in uw bedrijf zal inzetten "because there is no time to loose". Vermeld TWOFORONE alsook de naam van uw collega in het kommentaarveld van het online registratieformulier. Nog plaatsen beschikbaar !

Short Programme:

13.30u - 14.00u
Registratie en Networking met Koffie/Thee en Croissants
14.00u
Introductie: Waarom AI steeds belangrijker wordt (Patrick Van Renterghem, @itworks)
14.30u
Wat is AI ? (Deevid De Meyer, Craftworkz)
15.30u
Koffie/Thee Break en Networking
15.45u
Chatbots: een Praktisch Overzicht (Sam Hendrickx, Craftworkz)
16.45u
Chatbots Case Study: Doccle (Jonas Haerens, Team Leader Customer Interaction Agency (CIA) bij Doccle)
17.30u
De Toekomst van AI, Chatbots, Conversational Interfaces en RPA
18.00u
Discussie + Vragen & Antwoorden
18.30u
Einde van dit seminar

 Volledig Programma

13.30u - 14.00u
Registratie en Networking met Koffie/Thee en Croissants
14.00u
Introductie: Waarom AI steeds belangrijker wordt (Patrick Van Renterghem, @itworks)
14.30u
Wat is AI ? (Deevid De Meyer, Craftworkz)
15.30u
Koffie/Thee Break en Networking
15.45u
Chatbots: een Praktisch Overzicht (Sam Hendrickx, Craftworkz)

Hierin introduceren we de basisconcepten van chatbots en conversationele interfaces. We bekijken enkele interessante voorbeelden in diverse domeinen, en bespreken hoe grote spelers zoals Microsoft, IBM en Google developers helpen om de nieuwe generatie chatbots te bouwen. Tevens bespreken we use cases en typische toepassingen voor chatbots.

Tenslotte tonen we een live demo waarin we een conversational agent bouwen met IBM Watson Assistant of Craftworkz' eigen Oswald bot framework. Zo zal u beter begrijpen hoe deze werken en hoe u ze kan gebruiken in uw business.

16.45u
Chatbots Case Study: Doccle (Jonas Haerens, Team Leader Customer Interaction Agency (CIA) bij Doccle)
17.30u
De Toekomst van AI, Chatbots, Conversational Interfaces en RPA

Onze sprekers kijken naar de toekomst van conversational agents, de ontwikkelingsplatformen, en het gebruik ervan in bv voice-based assistants, machine-to-machine communicatie en internet-of-things interacties. Via bots zal de manier waarop administratief werk, routine business processen, IT support processen, workflow processen, remote infrastructure en back-office worden uitgevoerd, enorm veranderen. Momenteel zorgen RPA bots voor betere, snellere en goedkopere procesuitvoering, maar op termijn zullen ze intelligenter worden, en complexe taken in tandem met de mens (cobots) of volledig autonoom uitvoeren. Met AI, (chat)bots en RPA ligt de weg wagenwijd open voor een digital workforce met virtual employees, ook al lijkt dat momenteel misschien verre toekomstmuziek.

18.00u
Discussie + Vragen & Antwoorden
18.30u
Einde van dit seminar

 Sprekers


Deevid De Meyer (Craftworkz/Brainjar)
Craftworkz/Brainjar

Deevid De Meyer is co-Founder van de AI/Deep Learning "as a service" startup Brainjar. Hier leidt hij een sterk groeiend team van full-stack AI engineers. Naast het dagelijks management praat hij met klanten en vertaalt hij hun business behoeften in technical oplossingen, schrijft hij project proposals en stippelt hij de software architectuur uit.

Sam Hendrickx (Craftworkz)
Craftworkz

Sam Hendrickx heeft een achtergrond in Toegepaste Informatica. In 2016 heeft hij Craftworkz opgericht onder de Cronos groep. Craftworkz focust zich op het bouwen van innovatieve prototypes. Binnen Craftworkz richtte hij Oswald op, wat ook de naam is van hun krachtig, intuitief platform voor het trainen, bouwen en onderhouden van intelligente chatbots. Oswald chatbots worden zowel gebruikt als customer support agent en als personal assistant.

Patrick Van Renterghem (I.T. Works)
I.T. Works

Patrick Van Renterghem is the Manager of I.T. Works, the company he started in 1992. @itworks is now one of the leading seminar and workshop organisers in Belgium. Since 1992, Patrick has organised over 1000 events with over 100 different speakers for over 10000 customers.

Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !

-->