Minimum Viable Products (MVPs) Demystified
Hoe verleg je de focus van scope discussies naar het identificeren en valideren van business risico's
ON REQUEST![](https://www.itworks.be/img/template/InCooperationWithAlterShape.gif)
Locatie:
In-company (YOUR COMPANY)
Gepresenteerd
in het Nederlands
door
Filip Hendrickx
Prijs:
ASK FOR PRICE QUOTE (excl. 21% BTW)
Leerdoelen
Welke vragen beantwoorden we in deze workshop ?
- Waarom bedenken we MVP’s en wat is dan een goed MVP?
- MVP, MLP, MMP, ... Wat is het en hebben we ze allemaal nodig?
- Hoe de focus verleggen van discussies over scope naar het identificeren en valideren van business risico's?
- Hoe identificeer je deze business risico's?
- Wat zijn betrouwbare, snelle en betaalbare validatietechnieken?
Workshop aanpak
In onze workshops introduceren we nieuwe ideeën, technieken en methodes ter inspiratie en zodat in een team
een gemeenschappelijk begrip ontstaat.
We combineren praktijkvoorbeelden, theorie en discussie en brengen alles in praktijk door toepassing op een eigen case.
Dit levert een resultaat dat je de volgende dag kan gebruiken.
Onze workshops zijn steeds interactief en omvatten een mix van inhoudelijke onderdelen, faciliteringstechnieken en samenwerkingsmethodes
waarmee je efficiënt met je team en je stakeholders tot goede resultaten komt.
We baseren in-house workshops op de vermelde topics, maar passen deze steeds aan aan jullie specifieke vragen of context.
Dit voorstel verfijnen we dus graag met jullie. Volledig maatwerk is ook mogelijk, evenals verdere begeleiding of verdieping na de workshop.
Voor wie is deze workshop bedoeld?
We werken gewoonlijk met groepen van 10 tot 20 deelnemers om voldoende interactiviteit te verzekeren. Het is zowel mogelijk
om met een specifieke groep deelnemers te werken, zoals business analisten, als met een gemengde groep van bijvoorbeeld business stakeholders,
product managers, analisten, project managers, ontwikkelaars en testers.
Volledig Programma
Welke vragen beantwoorden we in deze workshop ?
- Waarom bedenken we MVP’s en wat is dan een goed MVP?
- MVP, MLP Minimum Lovable Product), MMP (Minimal Marketable Product), ...
Wat is wat en hebben we ze allemaal nodig?
- Hoe de focus verleggen van discussies over scope naar het identificeren en valideren van business risico's?
- Hoe identificeer je deze business risico's?
- Wat zijn betrouwbare, snelle en betaalbare validatietechnieken?
WELKOM
Introductie van de spreker, de deelnemers en het seminar
INTRO: Het why - how - what van MVP's
Filip Hendrickx (altershape consulting)
- 50% kans op falen door het oplossen van een onbestaand probleem
- Innovatie is onzeker en riskant - hoe helpen MVP's met risicobeheer?
- Hoe een scope discussie ombuigen naar een conversatie over risico's en validaties?
- Een nieuwe mindset qua features: van volledigheid naar zekerheid over de essentie
- Analysetechnieken voor het identificeren en prioriteren van problemen en oplossingen
- Customer experience piramide, Kano model, customer journey mapping, empathy mapping, value proposition canvas, ...
- Value proposition voor klanten maar ook voor partners
- Pre- of post-scale: is een feature nodig om het probleem van de klant op te lossen, of om te schalen naar een groot publiek?
- Wat is product/market fit en wanneer bereik je dit punt?
- 3 risico's sturen het validatieproces:
- Lossen we een relevantprobleem op?
- Is onze oplossing waardevol?
- Is onze oplossing toegankelijk?
- Essentiële aspecten van validatietechnieken
- Scherpte van de hypothese
- Betrouwbaarheid, snelheid, kostprijs
- Valideren van hypothesen en bouwen van features: een tegenstelling?
EINDE
Einde van deze Workshop
Sprekers
Dankzij 10 jaar ervaring als business consultant en voorafgaand 10 jaar ervaring in softwareontwikkeling en onderzoek, kan Filip vlot de koppeling maken tussen strategie en uitvoering. Filip volgt steeds een gestructureerde maar pragmatische aanpak. Hierin combineert hij klassieke business analyse-technieken met lean startup-technieken om tegemoet te komen aan de nood aan snellere en meer klantgerichte vernieuwing binnen een bestaande organisatie.
Filip richtte altershape op om bedrijven te helpen corporate startups te worden door middel van deze aanpak.
Filip organiseert als board member bij het IIBA Brussels Chapter heel wat events, en spreekt zelf regelmatig op internationale conferenties en seminaries.
Meer informatie over Filip vindt u natuurlijk ook op LinkedIn.
U kan Filip volgen op twitter via https://twitter.com/filiphdr.
Check out our related in-house workshops:
dit is een inhouse